Plnění a čištění klimatizace
V dnešní době je klimatizací vybavené v podstatě každé "lepší" vozidlo a cca 3/4 ojetých vozidel. Bohužel, ne každý údržbě klimatizace věnuje potřebnou pozornost a péči. Pozvolný únik chladiva a znečištění systému klimatizace vedou k významnému snížení jízdního komfortu v podobě snížené účinnosti chlazení, ale také k bolestem hlavy, únavě, pálení a svědění očí a kýchání. Proč tomu tak je? V celém systému vzduchotechniky se v průběhu času usazují částečky prachu a nečistot z okolí. Jakmile se dostaví chladnější počasí, přestaneme klimatizaci používat a nečistoty se o to více v systému hromadí. Během chladných podzimních a zimních dnů tyto nečistoty navlhnou a stanou se ideální živnou půdou pro plísně a mikroorganismy, které dříve nebo později doputují ke kabinovému filtru.
Pak už je to jednoduché. Na jaře zasvítí prudší slunce, je vám horko a tak si pustíte klimatizaci. V tu chvíli svým vozidlem proženete řádnou dávku alergenů, což vede ke zmiňovaným nepříjemnostem a zdravotním komplikacím. Auto byste špinavým hadrem určitě nemyli, tak proč byste měli vdechovat nečistoty ze špinavého filtru. Stejně jako je zanesený filtr zdrojem alergenů, je zanesný výparník
zdrojem zápachu a sníženého chladícího výkonu. Na výparníku totiž při
běžném provozu klimatizace kondenzuje voda, která napomáhá hromadění a
přilnutí nečistot.
Přijeďte se svým vozem k nám a my zajistíme dle potřeby výměnu kabinového filtru, dezinfekci klimatizace, výměnu či doplnění chladiva, kontrolu a údržbu výparníku.
Od nás pojedete s chladnou hlavou.
naše doporučení
- po dvou letech vyměnit chladivo
- jednou ročně nebo po 15 tis. km vyměnit kabinový filtr
- jednou ročně zkontrolovat a doplnit chladivo
- jednou ročně provést dezinfekci systému klimatizace
- jednou ročně zkontrolovat výparník
- klimatizaci na chvíli zapínejte každých 10 - 14 dní i mimo sezónu
- v létě vypínejte klimatizaci 10 - 15 minut před koncem jízdy
Průběžným používáním klimatizace zajistíte promazávání těsnících částí a včasným vypnutím klimatizace zajistíte vyschnutí výparníku a také teplotní šok při vystupování z vozidla bude mnohem menší.